top of page
  • תמונת הסופר/תRami Shkalim

סגולות הרוזמרין על פי הקבלה המעשית - א

אחד מענפי תורת הקבלה נקרא 'קבלה מעשית'. ענף זה עוסק בהשבעות של מלאכים, קמעות, סגולות, צמחי מרפא וענייני רפואה טבעית, ובכך הוא נבדל מן הקבלה העיונית העוסקת בתורת האלוקות, סדר השתלשלות בריאת העולמות, ספירות, פרצופים ועוד. ספרי הקבלה המעשית לצד חלק מספריו של הרמב"ם (שלא עסק בקבלה) מלאים במידע אודות צמחי מרפא וסגולותיהם. הפעם אביא את סגולות צמח הרוזמרין, הנקרא גם 'רומירו' ו'אזיר', כפי שמופיעים במספר ספרי 'קבלה מעשית' (ספר האח נפשנו, ספר מראה הילדים, כתבי הרב משה בהלול). על פי כתבים אלו ואחרים, סך סגולות צמח הרוזמרין מגיעה למספר 52. במאמר זה אביא, בינתיים, 21 מסגולות הרוזמרין.


1. חיזוק עור הפנים - אכילת עלי רוזמרין בבוקר עם לחם ומלח מחזקת את שיער הראש, משפרת את הראיה ועוזרת לעור הפנים.

2. טיפול בכינים - הנחת עלים ופרחים בכיס בגד האדם מבריחה ממנו כינים, פרעושים ופשפשים.

3. לריפוי פצעים - הנחת עלים כתושים ו/או לעוסים על הפצעים מרפה אותם.

4. נגד הצטננות - אכילת הפרחים בבוקר עם דבש ולחם חם מחזקת את הבריאות, מגינה כנגד הצטננות ובעיות עור שונות כגון: פריחות עור, אבעבועות וכד'.

5. לבעיות שתן - בישול העלים עם יין לבן והנחתם על החלק התחתון של הבטן מסייעת לבעיות של קושי במתן שתן, כגון חסימת צינור השתן כד'.

6. כניסה להריון - שטיפת החלק התחתון של הגוף עם מי רוזמרין שהורתחו, יסייע לנשים עם בעיות הריון להתעבר בקלות ויפתור דלקות בכלי השתן.

7. טיפול בטחורים - בישול העלים עם יין לבן והנחתם, עם פד, על הטחורים, שלוש פעמים ביום, יפתור את בעיית הטחורים תוך שלושה ימים.

8. לבעיות ראומטיזם - שטיפת ידיים ורגליים עם מי רוזמרין תפתור בעיות של ראומטיזם וכאבים.

9. לבעיות עור - בישול עלים עם יין ושטיפת הגוף עימם יפתור בעיות עור שונות.

10. שיפור הזיכרון - שתיית מי רוזמרין לפני השינה משפרת את הזיכרון.

11. ילדים בריאים - ילדים השוטפים את גופם מדי פעם עם מי רוזמרין יגדלו לא חולי.

12. לטיהור האוויר - עשן שריפת ענפי ועלי רוזמרין, דוחה מחלות שונות ומשפר את האוויר הרע.

13. שיפור הראיה - אכילת צוף ודבש פרחי הרוזמרין משפר מאוד את הראיה, משפר את הבריאות הכללית וכן משפר את מראה העור.

14. לאוזניים כואבות - הזלפת מי רוזמרין לאוזניים כואבות או לנחיריים, מעביר כאבים ופותח את הנחיריים לנשימה תקינה.

15. בעיות קטראקט - כנגד בעיות קטראקט בעין - לקחת צרור של ענפי ועלי רוזמרין, להניח אותם בבקבוק ולסגור עם פקק. להניח בחוץ לאור השמש במשך שלושה ימים. אח"כ אוספים את הנוזל שירד מן הענפים והעלים, מסננים אותו ומניחים לעוד שלושה ימים באור השמש. את הנוזל המתקבל מערבים עם סוכר ומזליפים לעין שלוש פעמים ביום עד שהעין תתרפא.

16. ריח רע מהפה - לעיסת עלי רוזמרין מעבירה ריח רע מן הפה.

17. לפצעים בפנים - רחיצת הפנים והפה עם מי רוזמרין שהורתחו, מחזקת את החניכיים, ומסירה פצעים מן הפנים והפה.

18. הגברת חלב אם - אכילת עלי רוזמרין מגבירה את החלב אצל האישה המינקת, משפרת מאוד את איכות החלב ומסייעת רבות לבריאות התינוק היונק את החלב.

19. לכאבי בטן והצטננות - שתיית מיץ הרוזמרין מעורב עם סוכר, בבוקר ובערב, מסייעת רבות כנגד שיעול יבש ושיעול עם ליחה, משפרת את זרימת הדם, פותרת בעיות בקיבה, מעבירה את תחושת הצמא, מורידה נפיחויות של הבטן.

20. מוריד חום - אכילת עלי רוזמרין עם מעט עפצים עוזרת לשיפור החשיבה, מסייעת במקרים של סניליות, מורידה חום גוף גבוה ומסייעת לחולה להתאושש מחוליו.

21. לטיפול בטחול ובכבד - אכילת פרחי ועלי רוזמרין המעורבים עם דבש או המבושלים ביין לבן, מסירה דלקות וכאבים בטחול ובכבד ומשפרת את תפקודם.

20 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

פסח על פי הקבלה

חג הפסח הוא החג הראשון מבין שלושת הרגלים, והוא זמן גאולת עם ישראל משעבוד מצרים. יציאת מצרים הייתה מאורע כביר מאוד בתולדות עם ישראל, בו יצא העם מעבדות לחרות, מיגון לשמחה, מאפלה לאורה וחיזק לאורך כול הד

תיקון ליל שבועות

"חכמי הסוד תקנו סדר לימוד לכל ליל שבועות, שבו משולבים תורה שבכתב עם תורה שבעל פה ודברים מן הזהר, וגם סדר תרי"ג מצוות בקצרה. ותיקון זה הוא על פי מאמר הזהר המפליג מאד בשבח הנעור בלילה זה ומצפה לשעת קבלת

כיצד עבר ראש השנה מחודש ניסן לחודש תשרי

על פי התורה, חודש ניסן הוא החודש הראשון בשנה, ונקרא 'ראש חדשים': "הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חֳדָשִׁים רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לְחָדְשֵׁי הַשָּׁנָה" (שמות יב,ב). לעומתו עומד חודש תשרי הנקרא 'ראש השנה'. ב

bottom of page